Monday 12 May 2014

KEPENTINGAN FOLIC ACID ( B-COMPLEX) UNTUK KESUBURAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera, hari ini saya ingin berkongsi sedikit maklumat tentang kepentingan folic acid bagi mereka yang inginkan dapatkan zuriat.
Seperti  yang kita tahu, folic acid merupakan kumpulan dalam vitamin B dimana ia berfungsi sebagai agen dalam pertumbuhan dan bembinaan sel-sel didalam tubuh manusia.

Bagi wanita yang ingin hamil   kita disyorkan untuk mengambil dalam kuantiti 400mcg atau 0.4mg folic acid per day, saya sarankan untuk mengambil B-Complex shaklee ini sehari sebiji sahaja. Seeloknya selepas makan waktu sarapan pagi.Dari pembacaan saya, seandainya mengambil dalam kuantiti yang melebihi 400mcg ia akan dikumuhkan melalui air kencing.
Menurut kajian yang dijalankan kepentingan folic acid ini dapat membantu pembentukan saraf dan otak bayi semasa bayi tersebut berada didalam kandungan ibu,sebelum dan semasa wanita ini mengandung. So… bagi meraka yang merancang untuk dapatkan zuriat, pengambilan Folic Acid adalah amatlah penting 2 atau 3 bulan sebelum mengandung.
Ini adalah penting, sebenarnya folic acid ini mampu mengelakkan janin atau bayi mereka dari terkena simpton kecacatan bayi yang dipanggil “ NUERAL TUBE DEFECT atau NTD”Ia terjadi semasa 3-4 minggu selepas persenyawaan yang dimana sebelum kita tahu bahawa kita sedang hamil, sebab itulah wanita yang merancang untuk hamil wajiblah mengambil folic acid. Acid folic juga dapat membantu mencegah kecacatan pada bayi dalam lingkungan sebanyak 50 ke 70%  kemungkinan dari ianya berlaku. Tetapi para saintis bagaimanapun tidak pasti bagaimana folic acid dapat membantu dalam pencegahan kecacatan kandungan namun yang penting adalah saintis pasti folic acid membantu dalam pembentukan sel-sel otak, tukang belakang, organ, kulit dan tulang bayi





Apakah makanan yang mengandungi vitamin B

Antara makanan yang mengandungi Vitamin B adalah Gandum, Susu, Daging, Kacang Hijau, Ragi, Beras, Telur, Buah-buahan, Ikan , Hati dan banyak lagi lah, Namun yang kita perlu ketahui vitamin B yang lengkap adalah B-Complex.Kerana iamengandungi 8 jenis vitamin B.



Apa yang terkandung dalam vitamin B-Complex Shaklee
  1. Thiamin : ( B-1)
  2. Riboflavin : ( B-2)
  3. Niacin : (B-3)
  4. Pantothenic Acid :(B-5)
  5. Pyridoxeine : (B-6)
  6. Folic Acid : (B-9)
  7. Cobalamin : (B-12)
  8. Biotin
Apa kebaikan B-Complex ini sebenarnya?

Banyak keperluan B-Complex ini, antaranya adalah mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran. Menukarkan makanan kepada tenaga,menolong memetabolismekan karbohidrat,lemak dan protin.Mencegah barah servik , penyakit jantung, dan kecacatan spina. Menggalakkan kesihatan yang baik.

Ingin merancang untukHamil, B-Complex adalah sangat penting untuk di amalkan bersama Vita-Lea, Vita-C, Zinc Complex. Supaya nanti akan mendapatkan tahap kesuburan yang Optimum..KLIK di Sini

Bagaimana ingin dapatkanya?? Boleh hubungi saya di :

FaceBook : Qaseh Amani
Sms/whatsapp : 017-6124528
Cod : Gemas, Bahau, Tampin, Segamat dan penghantaran percuma ke seluruh Malaysia
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat , menyembuh atau mencegah sebarang penyakit*
* Jika anda merasakan maklumat ini berguna, jangan lupa clik "goole+1"

0 comments:

Post a Comment