Saturday 5 April 2014

SET PENYUSUAN SHAKLEE SET B ( VITALEA , B-COMPLEX , VITA-C & ALFALFA )

Assalamualaikum dan salam sejahtera, Alhamdulillah…tak lama lagi Ramadhan bakal menjelang tiba. Dan ramai ibu2... yang menyusukan bayi buat kali pertama...khuatir pengeluaran susu berkurangan malah, mungkin tiada susu yang dapat dikeluarkan kerana menjalani ibadah puasa…..  Sebenarnya tak perlu gusar kerana penghasilan susu akan tetap sama…cuma dua tiga hari pertama berpuasa...jadi apa ibu2 ibu perlu buat?


  • Perlu mengepam susu dengan lebih kerap berbanding bulan biasa  ~ susukan bayi dengan kerap dan bagi ibu yang bekerjaya atau pun yang berjauhan dengan bayi pula, jangan lupa untuk mengepam susu pada setiap dua/ tiga jam sekali … 
  • Tidak seharusnya mengelakkan atau mengambil mudah amalan bersahur kerana ia adalah bekalan tenaga dan air untuk tubuh ibu sepanjang hari…..~Seseorang ibu seharusnya meminum air yang mencukupi selepas berbuka sehingga waktu Imsak. Sekiranya tidak bersahur dan kekurangan air, tubuh ibu akan mengalami dehidrasi yang boleh menjadi penyebab kepada kurangnya penghasilan susu.. 
  • JANGAN GIVE UP ATAU jangan STRESS ~penghasilan susu boleh merosot bukan disebabkan ibadah berpuasa, sebaliknya kerana stres yang dialami oleh ibu sehingga menghalang refleks ejeksi susu atau let down. Oleh itu, ibu perlu bertenang dan menjalani rutin harian seperti biasa..(kena kuat minda juga ni...fikir positif)


Set B merupakan set basic atau set asas yang kami tawarkan untuk ibu yang ingin cergas, cantik, dan bertenaga dalam menjayakan penyusuan eksklusif selama 2 tahun. Set B ialah untuk ibu yang tiada masalah penyusuan. Ianya lebih untuk memperkayakan susu ibu dengan zat dan nutrisi semata-mata. Set B mengandungi Vitalea, B-Complex, SR Vita-C, dan tak lupa juga Alfalfa sebagai milk booster yang terkenal.

Fungsi Setiap vitamin dalam membantu ibu menyusu:

Vitalea (Multivitamin lebih baik dari Obimin):
♦ Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Mempunyai  Sistem Penyerapan Bioaktif yang dipatenkan untuk memastikan peningkatan penyerapan asid folid yang sangat diperlukan.
♦ Membantu meningkatkan hemoglobin (Hb) ke paras normal (>11) semasa hamil bagi ibu yang mempunyai masalah darah rendah.
♦Perbandingan Vitalea dengan Obimin

Sustained Released Vita C 500mg:  

♦ Memelihara kandungan antioksidan semulajadi tubuh dan membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Pengambilan bersama Vita-lea Iron Formula meningkatkan kadar penyerapan iron dalam tubuh
♦ Vitamin C diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu di semua bahagian badan anda. Ia digunakan untuk:

  1. Membentuk protin penting yang digunakan untuk membuat kulit, tendon, ligamen, dan saluran darah.
  2. Menyembuhkan luka dan parut mengandung.
  3. Membaiki dan mengekalkan ketahanan rawan, tulang, dan gigi.
♦ Vitamin C tambahan diperlukan bagi ibu-ibu mengandung dan yang sedang menyusukan  bayi di mana diet harian sahaja tidak mampu memberikan vitamin C yang mencukupi. Sebiji SR Vita-C dengan rasa oren dapat menyediakan vitamin C setara 7 buah oren.  Ia idealbagi ibu yang ingin kelihatan cantik kulitnya selepas bersalin.

Vitamin B complex: 

♦ Membantu mengekalkan sistem saraf yang baik kepada bayi
♦ Penting dalam penghasilan hormon, sel darah merah dan penghasilan tenaga oleh sel badan.
♦ Menggalakkan kesihatan jantung, metabolisma tenaga dan replikasi DNA yang sihat
♦ Meningkatkan fungsi otak dan mampu membantu mengurangkan tekanan.

Alfalfa:  

♦ Alfalfa mengandungi bayak nutrien dan vitamin penting seperti vitamin K, A, B1, B6, C, E, calcium, zink dan besi: penting bagi pertumbuhan dan pembesaran yang sihat.
♦ Secara tradisionalnya, juga telah lama digunakan sebagai makanan penggalak (milk booster) bagi ibu menyusu.

Banyakan khasiat yang terdapat dalam SET B ni, tunggu apa lagi.. jom dapatkanya sekarang.
Saya akan memberikan POS PERCUMA untuk anda.Dapatkan yang terbaik untuk anak anda. Ingin kanya boleh hubungi saya :


Boleh hubungi saya di :
FaceBook : Qaseh Amani
Sms/whatsapp : 017-6124528
Cod : Gemas, Segamat, Tampin, Bahau, Palong dan penghantaran ke seluruh Malaysia
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiaginos, merawat, menyembuh, mencegah pelbagai penyakit *
* Jika merasai maklumat ini manfaat, jangan lupa klik google+1 :-) *



0 comments:

Post a Comment