Wednesday 30 April 2014

TINGKATKAN KESUBURAN SUAMI ISTERI DENGAN SHAKLEE

Assalamualaikum dan salam sejahtera, Indahnya ciptaan Allah s.w.t bagi kaum wanita. Bagaimanakah terbentuknya Janin di dalam Rahim Wanita... Sungguh indah sekali...




Hari ini saya ingin berkongsi cara pemakanan Set Kesuburan Shaklee, sebagai panduan bagi mereka yang berusaha untuk mendapatkan zuriat. Setiap individu ada masalah yang berlainan seperti pernah keguguran, horman tidak stabil, masalah priod tidak teratur dan sebagainya. Tapi sebelum ini haruslah membuat pemeriksaan daripada klinik pakar ye...


FB : Dr Hamid Arshat
"Nasihat untuk mereka yang inginkan zuriat , selepas membuat ujuan kesuburan
suami isteri dan selepas membuat pembedahan untuk membuang Cyst/fibroid 
dan lain2, tumpukan masa untuk berdoa , berusaha untuk kuruskan berat badan dan
dieting , buat senaman 30minit sehari,makan supplemen2 multivitamin vita E, C , FOLIC,
tenangkan jiwa dan emosi. Jang tergesa2 ingin membuat itu,ini
setiap rawatan ada tempohnya3 hingga 6 bulan untuk nampak hasilnya..... "

Bagi inginkan zuriat, saya suka mengingatkan supaya membuat pemeriksaan dari klinik pakar untuk mengetahui masalah yang sebenarnya. Di samping itu dengan pengambilan Set Kesuburan Shaklee boleh membantu mempertingkatkan tahap kesuburan ini..Untuk gambaran mudah, saya boleh bahagikan masalah ketidaksuburan ini ye..

  1. Isteri ada masalah Haid tidak teratur, haid tidak datang, hormon tidak stabil  ( macam saya hehe )
  2. Suami isteri tiada masalah , sudah membuat pemeriksaan, semuanya ok tapi belum ada rezeki lagi.
  3. Isteri pernah hamil dan pernah keguguran.

Untuk ketiga masalah ini, di wajibkan mengambil GLA COMPLEX untuk isteri ye. Pengambilan Gla ini amat penting untuk pertingkatkan kesuburan.
Bagi isteri yang mempunyai masalah kitaran haid tidak teratur

Sebelum itu, saya ingin berkongsi sedikit punca masalah Haid tidak teratur...
KEDATANGAN haid tiga atau empat kali setahun adalah sesuatu yang membimbangkan kaum wanita, kerana kitaran haid yang tidak teratur sering dikaitkan dengan masalah kesuburan. Bahkan, wanita yang mengalami haid terlalu kerap dan panjang juga sebenarnya menghadapi masalah sakit puan kerana fenomena ini akan menyebabkan mereka menopaus sebelum waktunya.

Menurut Pakar Perunding Perbidanan & Sakit Puan dan Rawatan Kesuburan, Pusat Rawatan Islam (PUSRAWI), Dr Adilah Ahmat, kitaran haid dipengaruhi hormon kewanitaan, iaitu estrogen dan progesteron iaitu proses penyediaan lapisan endometrium (lapisan paling dalam uterus) untuk kehamilan. Jika kehamilan tidak berlaku, dinding ini akan runtuh dan dibuang sebagai haid. Kitaran haid berlaku pada purata 28 hari atau 26 hingga 35 hari.

 Tanpa ovulasi, haid biasanya tidak berlaku. Namun dalam sesetengah keadaan, hormon boleh menyebabkan pendarahan yang tidak menentu masa dan jumlah sama ada terlalu sedikit atau banyak. Bahkan, masalah berat badan yang terlalu kurus atau gemuk antara faktor lazim yang mengganggu proses ovulasi, selain gangguan emosi, tekanan, tempoh penyembuhan daripada penyakit atau pembedahan turut menyebabkan kitaran haid tidak teratur.

 Ramai menyangka haid yang jarang berlaku disebabkan saluran fallopio tersumbat. Sebenarnya masalah ini berkait rapat dengan hormon, bukan struktur laluan haid. Menurut Dr Adilah lagi, oleh kerana kitaran haid tidak teratur berpunca daripada gangguan proses kematangan dan pengeluaran telur, ia secara tidak langsung menjadi petanda wanita berkenaan mengalami masalah kesuburan.

Ini kerana jika tidak berlaku ovulasi untuk satu pusingan haid, bermakna tiada peluang untuk hamil pada pusingan berkenaan. Pada golongan ini, ovulasi hanya berlaku pada pusingan tertentu, malah ada kemungkinan ovulasi berlaku sangat jarang atau tidak terjadi langsung.
 Sumber : Pakar Sakit Puan 

Ingin memahami kitaran Haid,Klik di Sini

Bagaimana GLA membantu untuk kehamilan.. Dengan pengambilan sebiji selepas waktu makan malam dalam tempoh seminggu sehinggalah haid teratur. Seandainya tidak berhasil boleh ambil 2 biji sehari bagi minggu seterusnya.. Sebiji selepas sarapan pagi, sebiji selepas waktu makan malam. Dalam tempoh 8 jam tau...Seandainya belum mendatangkan hasil, boleh tambah ALFALFA dalam list wajib nie..

Seandainya haid sudah teratur, dengan pengambilan sehari sebiji GLA sewaktu Haid pertama hinggalah waktu subur.Tahap kesuburan adalah di Hari ke 14 dan di waktu ini SUAMI WAJIB ye untuk bersama ISTERI.... Dan juga GLA ni pun wajib makan dalam tempoh ini. 

Seandainya sudah lewat datang haid ni, tunggu sehingga 2 minggu baru membuat ujuan UPT
Jika nagatif tunggu lagi seminggu dan lakukan UPT lagi. Seandainya belum juga boleh sambung makan GLA ini.
waktu kesuburan hari ke-14
Suami isteri tiada masalah dan belum ada rezeki untuk hamil

Apabila isteri tiada masalah haid iaitu haid normal dan suami pun doktor dah sahkan normal. Maka pengambilan set lengkap kesuburan mungkin boleh membantu tubuh anda memperbaiki sistem reproduktif dan menghasilkan sel sperma serta ovum yang berkualiti tinggi supaya peluang mendapatkan zuriat lebih cerah. Juga tak lupa meningkatkan stamina dan menghangatkan hubungan supaya anda berdua enjoy dalam mendapatkan zuriat.

Isteri pernah hamil tetapi gugur

Bagi yang pernah keguguran, saya cadangkan pengambilan ESP dan CoQ Health bagi menguatkan kandungan pada akan datang.

Persoalan yang biasa di dengar adalah " Set mana yang sesuai untuk saya ye..."
Jawapan saya adalah " Bergantung kepada anda ingin yang mana, ikut kemampuan individu.Setiap set ini ada membantu untuk mengatasi masalah kesuburan.Kalau ada masalah sperma CoQ lah jawapanya..
Ingin tahu fungsi Set Kesuburan Lelaki? Klik sini


  Cara pengambilan set ini : 

GLA Complex - Sebiji selepas makan (Sarapan / Dinner)

B - Complex - Sebiji selepas sarapan

Vita - E Complex - Sebiji selepas lunch

Zinc Complex - Sebiji semasa perut kosong

ESP - 1 sudu 2 @ 3 kali sehari. Sarapan / Dinner; Sarapan / 3pm / Sebelum tidur. Cara bancuh sila minta bantuan penjual anda ye.

Vitalea - Sebiji selepas lunch

Alfalfa Complex - 3 biji selepas sarapan. Dos bergantung kepada ketahanan tubuh terhadap herba. Minta bantuan penjual anda untuk dos yang sesuai.



ESP boleh digunakan untuk turun / tambah berat jika anda mahu. Ada tipsnya :-). Digunakan untuk menguatkan rahim bagi yang mengalami masalah keguguran. Sebenarnya ada banyak punca keguguran selain rahim tak kuat, contohnya ovum dan sperma yang tak berkualiti, kekurangan nutrisi.


Ingin dapatkanya dengan harga yang berpatutan
Hubungi saya di :

FaceBook : Qaseh Amani 
Sms/whatsapp : 017-6124528
Cod : Gemas, Segamat, Tampin, Bahau, Palong dan penghantaran ke seluruh Malaysia
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
* Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa click "google +1" :-)




0 comments:

Post a Comment