Wednesday 7 May 2014

MEMAHAMI KITARAN HAID UNTUK DAPATKAN ZURIAT

Assalamualaikum dan salam sejahtera, kitaran haid yang teratur akan memudahkan seseorang itu untuk mendapat zuriat. Seandainya mengalami masalah dengan kitaran haid ini, seharuslah berjumpa dengan Doktor Pakar Sakit Puan ye, untuk mendapatkan kepastian masalah yang sebenarnya.Saya hanya boleh membantu dengan mengatasi masalah kesuburan dengan Set Kesuburan Shaklee.




Haid juga dikenali sebagai menstruasi,ia menunjukan kini anda seorang wanita.Apabila ia berlaku pendarahan di faraj. Haid yang berlaku adalah berbeza dengan wanita lain. Setiap kitaran haid adalah selama 3-7 hari.Tempoh antara sebuah kitaran haid seterusnya adalah berbezaiaitu diantara 21-35 hari.

Kenapa kita perlu tahu tahap kesuburan ini??
  1. Untuk mendapatkan zuriat
  2. Untuk tidak mendapatkan zuriat
Memahami kitaran Haid 

Kitaran haid wanita berlaku setiap bulan, secara puratanya antara 28-30 hari. Tetapi setiap wanita ada kitaran yang tersendiri - ada yang 25 hari dan ada yang lambat sehingga 35 hari, tetapi secara puratanya antara 28-30 hari.

Terdapat beberapa fasa yang perlu kita fahami tentang haid ini.

Hari 1-14
Ini di panggil fasa pengeluaran haid, ketika ini haid akan keluar. Hari pertama haid adalah penting diketahui kerana ia adalah dimana fasa ianya  bermula, Hari pertama ia datang kita perlu tanda di kalender dan tamat selepas beberapa hari. Dan sebaiknya tanda setiap bulan bagi yang ingin mengandung, sepaya senang untuk membuat pengiraan.

Hari 5-13
Ini di panggil fasa follicular. Fasa ini horman estrogen meningkat. Pada fasa ini, darah berkumpul di dinding rahim dan menebal untuk persediaan untuk mengandung,dikawasan ovari pula, telur berada di dalam bekasnya akan menjadi semakin matang.

Hari ke-14
waktu inilah proses peneluran yang dipanggil ovulasi berlaku. Telur akan terkeluar dari sarangnya disebebkan oleh peningkatan mendadak yang di sebabkan sejenis hormon. Telur yang tidak disenyewakan oleh sperma akan matidan hilang.Sekiranga di senyawakan akan turun melalui saluran follopio ke rahim.

Hari 15-28
Ini di panggil fasa luteal, Selepas telur keluar dari sarangnya, sejenis hormon yang dipanggil progestron dirembes dari sarangnya.Ini menyebabkan dinding rahim menebal.Setelah progestron semakin berkurang kerana tiada persenyawaan berlaku,maka dinding ini akan runtuh.



Waktu terbaik
Setelah anda faham kitaran haid di atas, waktu terbaik untuk suami isteri ialah pada hari ovulasi berlaku , ini kerana telur baru keluar dari sarangnya.

Betul ke ianya terjadi?? Doktor saya pesan selalu selepas hari ke 14 iaitu selepas hari pertama haid ialah hari yang paling sesuai untuk bersama suami isteri.. Ha.... masa inilah kita kena rajin usaha ye...

Sumber dari : Waktu kesuburan Wanita

Di sini dengan pengambilan supplement tambahan amatlah membantu untuk stabilkan hormon dalam badan..Ingin tahu bagaimana set ini boleh membantu, KLIK di Sini


Bukan semua ini yang harus di ambil... Yang penting setiap set harus wajib ada GLA COMPLEX ye bagi wanita...Ingin tahu mana yang sesuai bolehlah menghubungi saya. Nyatakan masalah anda, InnSya Allah saya boleh membantu. Penghantaran free ke seluruh Malaysia.


Hubungi saya di :
FaceBook : Qaseh Amani
sms/whatsapp : 017-6124528
COD :Gemas, Palong,Bahau,Segamat,Tampin dan  penghantaran ke seluruh Malaysia
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiaginos,merawat,menyembuhkan dan mencegah sebarang penyakit*
* Jika merasai maklumat ini bermanfaat jangan lupa clik "google+1"


0 comments:

Post a Comment