Thursday 28 August 2014

Fungsi Vita-Lea Dalam Mengatasi Anemia ( HB Rendah )

HB rendah atau kurangnya sel-sel darah merah sering terjadi kepada sesiapa sahaja, khususnya wanita hamil sering mengalami masaah HB rendah ini. Hari ini saya ingin berkongsi sedikit tentang khasiat Vita-Lea Shaklee dalam menambahkan sel-sel darah merah pada sesiapa yang mengalami masalah HB rendah.



Anemia didefinasikan sebagai gejala kekurangan darah merah. Ataupun secara saintifiknya adalah sel darah merah ataupun hemoglobin kurang daripada paras normal. Anemia sememangnya berkait rapat dengan kekurangan zat besi dalam badan.
 
Sum-sum tulang di tengah-tengah tulang memerlukan zat besi untuk membuat hemoglobin, sebahagiannya daripada sel darah merah yang mengangkut oksigen kepada organ-organ badan. Tanpa zat besi yang mencukupi, badan tidak boleh menghasilkan hemoglobin yang mencukupi untuk sel-sel darah merah.

Anemia atau kurang darah merupakan suatu kondisi dimana kadar hemoglobin atau berkurangnya jumlah eritrosit dalam 1 mm3 (satu milimeter kubik) darah atau kurangnya volume sel darah merah yang memadati dalam 100 ml darah (darah kurang dari ukuran normal).Ingin keterangan lanjut, Klik Sini



Kenapa Vitalea amat penting??

Segala zat dan nutrisi yang diambil oleh ibu melalui makanan dikongsi bersama janin di dalam rahim.sebab itulah ibu hamil memerlukan makanan tambahan atau suplemen untuk melengkapkan lagi nutrisi yang diperlukan.Vitalea Shaklee adalah suplemen terbaik untuk membekalkan zat besi bagi ibu hamil.

Setiap tablet Vitalea mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buahan,12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA.ia disaluti dengan serbuk nutrisi-spirulina.ia juga merupakan tablet multi-vitamin yang larut dalam air dan tubuh manusia paling pantas di dunia.

Lagi kelebihan Vitalea Shaklee

  • Membantu meningkatkan tenaga,kecergasan tubuh dan kekuatan mental,sekaligus membantu sistem memori dan fokus  dalam aspek pembelajaran atau kerja seharian
  • Sebagai pelengkap nutrisi bagi mereka yang kekurangan pelbagai vitamin akibat dari amalan diet yang tidak sempurna
  • Membantu meningkatkan metabolisme 
  • Melindungi fungsi buah pinggang,jantung dan hati
Oleh itu saya sertakan Testimoni yang amat berpuas hati dengan Vitalea Shaklee berbanding Obimin

Testimoni 1

Testimoni 2
" Terasa sangat bahagia bila ofismet yang pregnant, sekian lama mengalami masalah low HB. Dari bulan kebulan HB asyik 9,+ gitu.... Akhirnya saya cadangkan makan Vita-Lea iron Formula menggantikan pil iron yang klinik bagi. Syukur alhamdulillah, dalam tempoh seminggu lebih je HB dah naik 11+, Pagi tadi dia punyalah risau nak pergi chek up. Tak sangka HB dia naik akhirnya...."

Ini sudah cukup terbukti bahawa Vita-Lea amat berhasil dengan jayanya.. Ingin tahu khasiat sepenuhnya Vita-Lea, Klik Sini ye......

FaceBook : Qaseh Amani
Sms/whatsapp: 017-6124528
Cod : Gemas, Segamat, Tampin, Bahau, Palong dan penghantaran ke seluruh Malaysia
* Ptoduk ini bukan bertujuan untuk mendiaginos, merawat, mencegah, menyembuh pelbagai penyakit*
* Jika merasai maklumat ini manfaat, jangan lupa klik google+1 :-) *

0 comments:

Post a Comment