Saturday 13 September 2014

Kawalan Darah Tinggi dengan Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera, hari ini saya ingin berkongsi sedikit maklumat tentang Tekanan Darah Tinggi ( Hipertensi ). Apa yang kita tahu dengan Darah Tinggi??Tekanan Darah Tinggi yang dikenal pula dengan hipertensi terjadi ketika tekanan darah terus menerus tinggi dan bertahan selama satu waktu. 


Dalam jangka panjang, banyak masalah yang akan timbul bersamaan dengan tekanan darah tinggi. Meregangnya arteri secara terus menerus dapat menyebabkan pecahnya pembunuh darah yang bisa menyebabkan stroke atau aneurisme.

Sumber : 
GlenaglesSingapore
 
Selama ini kita kerap dengar pesakit Tekanan Darah Tinggi (Hipertensi) kata bahawa doktor nasihat mereka supaya kurangkan makanan berlemak atau berkolesterol tinggi. Tetapi para doktor tidak pernah bagitahu bagaimana kolesterol itu menyebabkan tekanan darah tinggi dan bagaimana untuk "reverse" atau kembalikan keadaan kesihatan badan. 

Akar Umbi Tekanan Darah Tinggi...

Masalah tekanan darah tinggi yang anda dapat sekarang adalah berpunca daripada makanan yang anda telah makan sejak bertahun-tahun lepas. Tekanan Darah Tinggi BUKAN satu penyakit, ia cuma merupakan satu simptom atau tanda bahawa keadaan dalaman badan anda sudah menjadi semakin tercemar dengan macam-macan bahan yang terkandung dalam makanan zaman moden ini.
Kalau tekanan darah tinggi itu merupakan satu penyakit seperti selesama atau wabak, ia patut sudah lama menjangkiti ahli keluarga anda. Hakikatnya, tekanan darah tinggi TIDAK menjangkit! Tekanan darah tinggi bukan disebabkan oleh virus atau bakteria



Berikut adalah hakikat yang sungguh menyedihkan, ramai pesakit hipertensi sudah menjadi "Beg Ubat" yang perlu telan berpuluh biji pil-pil ubat kimia yang dikatakan boleh mengawal tekanan darah tinggi. Mereka "dipaksa" untuk mengambil ubat-ubat itu buat selama-lamanya kerana sejurus selepas mereka berhenti ambil ubat itu, tekanan darah akan melampung naik lagi. 


Apa yang lebih menyedihkan adalah bilangan atau 'dosage' ubat mengawal tekanan darah tinggi yang perlu diambil itu cuma akan semakin bertambah dari tahun ke setahun. Apa logiknya? Bukankah ubat-ubat tersebut sepatutnya mengembalikan kesihatan kita? Kenapa makin makan, makin teruk keadaannya? 

Gejala Tekanan Darah Tinggi

Kebanyakan tidak terdapat gejala untuk tekanan darah tinggi. Orang dapat menderita tekanan darah tinggi selama bertahun-tahun tanpa menyadarinya dan baru menyadarinya setelah menderita stroke, penyakit jantung koroner atau ginjal. Karena itulah penting untuk memeriksa tekanan darah secara teratur.

Mendiagnosis Tekanan Darah Tinggi

Tekanan darah diukur sebagai tekanan sistolik dan diastolik. Tekanan sistolik adalah tekanan darah ketika jantung berdetak dan memompakan darah. Tekanan diastolik adalah tekanan darah ketika jantung beristirahat di antara detakan. Pengukuran tekanan darah digambarkan dengan jumlah sistolik yang muncul sebelum atau setelah jumlah diastolik. Hasil pembacaan kurang dari 120/80 mmHg dianggap sebagai hasil normal dan yang lebih tinggi dari nilai itu dianggap sebagai tekanan darah tinggi.

Kesan pengambilan Ubat Darah Tinggi

Memori Lemah - Anda perasan tak? Sejak anda mula mengambil ubat-ubat hipertensi, daya ingatan anda semakin merosot. Anda kerap lupa dimana anda letak kunci kereta atau perkara-perkara yang baru berlaku tidak lama. 


Letih dan lesu - Ramai pesakit hipertensi kerap rasa letih dan lesu, mereka rasa tiada "Ohhm...!" untuk melaksanakan kegiatan harian. Malah, terdapat juga orang rasa kekuatan batin merosot dan kerap alami sakit kepala.


Emotional - Anda sendiri mungkin tidak perasan tentang perubahan ini. Sila tanya ahli keluarga yang telah lama hidup bersama anda, adakah anda telah menjadi senang marah dan 'moody' sejak kebelakangan ini.

Pengambilan ubat daripada doktor adalah cara yang terbaik untuk kawalan darah tinggi. Walaupun ada kesan sampingan yang kita tidak tahu, tapi ianya adalah cara yang terbaik untuk kita. Doktor adalah orang yang lebih pakar dalam masalah kesihatan ini, saya hanya boleh membantu dengan pengambilan supplement tambahan untuk kawalan Darah Tinggi.
Tapi harus ingat, ubat daripada doktor harus makan ye... di samping mengambil supplement shaklee.
SET DARAH TINGGI RM 138.50


Bagi yang menghadapi masalah tekanan darah tinggi akibat kadar kolestrol yang tinggi dan darah yang pekat, dicadangkan set satu, Mengandungi Omega Guard dan Garlic Complex. Kandungan supplement ini adalah semulajadi dan dihasilkan dari bahan semulajadi tanpa sebarang dadah atau ubat sintetik. Antara fungsi kedua dua suplement ini adalah :


OMEGA GUARD

  • Menghapuskan kolestrol jahat dalam darah
  • Melancarkan peredaran darah
  • Membersihkan salur darah dari plak kolestrol/lemak
  • Mengelakkan Obesiti
  • 2 biji 2 kali sehari selepas makan

GARLIC COMPLEX

  • Menghalang strok
  • Menguatkan sistem pertahanan tubuh
  • Menghalang penyakit berkaitan jantung
  • Mengeluarkan logam toksik dalam tubuh seperti kadmium,plumbum dan merkuri yang menyebabkan tekanan darah tinggi.
  • 1 biji 2 kali sehari selepas makan
VIVIX RM 475.00

Sekiranya sukar untuk mengambil supplement yang terlalu banyak, saya boleh syorkan Tonik Ajaib daripada Shaklee, iaitu Vivix. Ianya mudah ringkas dan tidak menyusahkan untuk di amalkan. Lebih-lebih lagi ibu bapa kita orang yang kita sayangi, ye lah siap dengan " BAG UBAT" untuk di ambil setiap hari.Saya tahu, Vivix ni memang mahal sedikit, tetapi ianya berbaloi sangat bagi sesiapa yang ingin kehidupan yang sihat.

Di sini saya sertakan sedikit Testimoni
VIVIX  
Omega Guard

FaceBook : Qaseh Amani
Sms/whatsapp: 017-6124528
Cod : Gemas, Segamat, Tampin, Bahau, Palong dan penghantaran ke seluruh Malaysia
* Ptoduk ini bukan bertujuan untuk mendiaginos, merawat, mencegah, menyembuh pelbagai penyakit*
* Jika merasai maklumat ini manfaat, jangan lupa klik google+1 :-) *


0 comments:

Post a Comment