Wednesday 28 May 2014

MANFAAT MENGAMALKAN ALFALFA DENGAN TERATUR

Alfalfa Complex merupakan Formular Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950 -an. Di perbuat daripada tanaman Alfalfa ( Medicago Sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid , herbasid dan menggunakan bahan baja yang bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai " Raja Segala Tumbuhan "



Tumbuhan ini mengambil masa 2 tahun untuk dituai apabila sudah mencapai tahap kematangan mutlak iaitu daun Alfalfa yang kaya dengan klorofil.
Kemudian daun-daun yangtelah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum diproses manjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan di bawah penguasaan dan kawalan Shaklee dengan ketat dan teliti. Setiap tablet Alfalfa Shaklee mengndungi 300mg.

Diantara kelebihan dan kebaikan  yang utama Alfalfa Shaklee adalah :
  • Mencuci hati, darah dan usus 
- ini adalah makanan yang beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksik dari badan , membersihkan hati, kolon, darah, dan mencantikan kulit dan otot. 

  • Melawan Alahan
 - Memperbaiki keadaan kulitdan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.
Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut
 - Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperasiditi, ulser, gastrik, hepatitis dan sembelit


  • Menyingkirkan lemak dan kolestrol 
-Kajian klinik terbukti bahawa penggunaan jangka panjang Alfalfa akan menghapuskan lemak , mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi . Hanya Alfalfa mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol 

  • Melawan tumor 
- Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan , dengan itu memperbaiki sel-sel kenser dan membuang tumor.
  • Mencegah/merawat atritis 
- Alfalfa sarat dengan mineral seperti kalsuim, magnesium, fosforus dan kalium. Alfalfa mempunyai fungsi detoksifikasi yang akan membersihkan dan mengeluarkan asid dari darah yang membawa kepada penyakit Atritis . Ia membantu mengurangkan keradangan , meningkatkan fleksibiliti dan mengurangkan bengkak.

  • Asthma
 - Alfalfa membantu mencegah serangan asma secara semulajadi.Ia mengandungi sifat anti radang, yang diperlukan untuk membantu mencegah saluran pernafasan daripada manjadi radang dan menghalang pernafasan 

  • Milk Booster
 - Alfalfa adalah tumbuhan yang sangat berkhasiat dan sangat tinggi dalam vitamin, mineral penting, dan mikronutrien yang lain. Ia mampu meningkatkan bekalan susu dalam penyusuan susu ibu. 

  •  Masalah dalaman wanita ( keputihan )
- Keputihan adalah bendalir normal pada setiap wanita. Simptom keputihan yang berbau , mempunyai warna dan menyebabkan kegatalan adalah disebabkan jangkitan kulat .Alfalfa bertindak sebagai antiseptik yang melawan jangkitan bakteria dan kegatalan.
Ingin dapatkanya boleh boleh hibungi saya di:
FaceBook : Qaseh Amani
sms/whatsapp : 017-6124528
Cod : Gemas, Segamat, Tampin, Bahau, Palong dan penghantaran ke seluruh Malaysia
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mencegah dan menyembuh sebarang penyakit *
* Jika merasai maklumat ini manfaat, jangan lupa klik google+1 :-) *

0 comments:

Post a Comment