Thursday 19 June 2014

TAMBAHKAN KEKUATAN ,SPERMA YANG BAIK UNTUK BAIKI KETIDAKSUBURAN LELAKI

Kebanyakan orang ramai sekarang selalu menuding jari terhadap kaum wanita seandainya sudah lama berkahwin tapi belum mendapat zuriat lagi. Ini lah lumrah kehidupan sejak zaman dahulu hingga kini. Kadang kala masalah kesuburan ini pun ada yang berpunca daripada kaum lelaki juga, kerana ego yang tinggi ramai yang takut untuk melakukan pemeriksaan ketidaksuburan. Sesetengah lelaki mengangap sebagai langkah untuk mempersoalkan kejantanan lelaki. Belum disahkan sebagai lelaki MANDUL.
Perkataan mandul seakan dengan pondan, ianya sungguh pahit untuk ditelan bersama dengan keegoan lelaki. Maka ramai yang menuduh kaum wanita yang mengalami ketidaksuburan.Kesian kaum wanita kan kalau sering di angap macam ini. Jngan lah macam ini, sepatutnya kalau inginkan zuriat seharusnya mesti bersatu hati untuk membuat pemeriksaan bersama pasangan masing-masing..



Jom kita baca kisah yang saya ambil dari Blog Dr.Zubaidi.

Baru-baru ini saya diminta untuk memberikan keterangan kepada pasangan suami isteri yang belum dikurniakan zuriat. Mereka sudah berkahwin selama 5 tahun. Saya menerangkan bahawa kemandulan ini bukan berpihak daripada wanita sahaja, tetapi mungkin juga dari lelaki juga.
Suaminya yang menjadi guru pengajar seni mempertahankan diri memandang sayadengan pandangan tajam.

" Aku ni guru persilatan Melayu, misai melentik, janggut yang panjang masakan mempunyai sifat ' pondan' tidak mampu mendapatkan zuriat. Doktor jangan menuduh saya mandul! " itulah bisikan hatinya agaknya...

Saya menerangkan lagi bahawa ketidaksuburan boleh berpunca daripada lelaki atau wanita sahaja, atau kedua-duanya sekali.Jadi suami isteri perlulah datang untuk membuat pemeriksaan bagi memudahkan urusan.

" Doktor, tahu tak... kami sebenarnya telah ditakdirkan untuk tidak mempunyai zuriat! " tetiba suara garau bernada tinggi mencelah oleh suami

" Tak guna semua ini,kalau itu sudah nasib kami ! "

Saya terkebil-kebil mendengar hujah dari si suami. Ini escapism atau bebal?

Ini lah serba sedikit yang saya boleh kongsi, kaum suami janganlah marah kalau di tanya macam ini. Setiap masalah, musibah dan ujian Allah telah mudah untuk diselesaikan . Jika kita dalam qadar lapar, selesaikanya dengan qadar makan. Kalau qadar sakit pula selesaikan dengan mencari rawatan

Jika isteri didiagnosis normal, dan suami pula yang mengalami masalah kesuburan lelaki, jangan bimbang, sebagai manusia kita boleh beriktiar. Ada rawatan khusus untuk kesuburan disediakan oleh pakar perubatan, rawatan tradisional dan juga melalui pengambilan Supplement Kesuburan.

Apakah masalah ketidaksuburan lelaki ?

  1. Lelaki kurang sperma baik ( oligossperma )
  2. Lelaki yang tiada sperma ( azoosperma )
Bagi yang mempunyai sperma yang kurang, ada rawatan dan supplement yang boleh anda amalkan. Bagi yang langsung tiada sperma pula jangan bimbang. Ada sesetengah suami yang langsung tiada sperma kerana saluran sperma atau epididymis tersumbat. Antara berlakunya sumbatau ini daripada jangkitan kuman atau kerana sepakan yang kuat dan juga mungkin juga berlaku kepada lelaki yang aktif bersukan.

Apapun masalah ketidaksuburan lelaki yang di alami, iktiar dan usaha untuk mencari jalan keluar. Jangan berdiam diri sahaja ya, kerana Allah menyuruh kita berusaha untuk mendapatkan sesuatu. Salah satu usaha yang paling mudah dan simple adalah dengan mengambil SUPPLEMENT KESUBURAN SHAKLEE... untuk lelaki.

Bagi lelaki yang mempunyai masalah ketidaksuburan, ada 3 supplement :
  • Vitamin E
  • Zinc Complex
  • CoqHealth

Ketiga-tiga supplement ini mempunyai fungsi yang tersendiri dalam mengatasi kesuburan lelaki.Antaranya ia menambah kesuburan lelaki, membantu pembentukan sel sperma yang sihat dan sempurna.Menambahkan stamina seksual suami, dan juga menambahkan keinginan seksual suami untuk bersama isteri. Selain itu, supplement juga membantu melancarkan peredaran darah dalam badan.

Zinc Complex

  • Tubuh manusia tidak dapat menyimpan zink secara semula jadi. Justeru adalah mustahak untuk memastikan anda mendapat cukup zink dalam diet harian anda.
  •  Dos yang disarankan sehari bagi lelaki ialah 11 miligram dan bagi wanita ialah 8 miligram. 
  • Zink boleh didapati dalam banyak makanan yang popular, termasuk daging dan ayam, serta tiram, kacang, kacang, ketam, udang, biji-bijian, bijirin sarapan diperkuat dan produk tenusu.
  • Sebiji Zink Complex Shaklee membekalkan 15mg (100%) keperluan harian dan 115mg Calcium (12% daripada keperluan harian). Jadi anda tidak perlu risau lagi dengan pengambilan zink harian anda kerana sebiji zink sudah dapat memenuhi keperluan seharian yang diperlukan tubuh.
  • Zink sangat mempengaruhi seorang lelaki dari aspek kesuburan, nafsu seks dan jangka hayat kesihatan seksual. 
  • Zink juga penting untuk pengeluaran sperma dan mengelakkan dari masalah jumlah air mani menurun dan tahap testosteron yang rendah. Jadi jika anda sedang bersiap sedia untuk memulakan sebuah keluarga, zink tambahan boleh membantu meningkatkan kesuburan anda.
Vitamin E

  • Vitamin E adalah vitamin kesuburan untuk lelaki. Vitamin E atau juga dikenali dengan nama Vitamin Cinta diperlukan oleh lelaki maskulin untuk meningkatkan kesuburan. 
  •  Satu kajian telah dilakukan pada tahun 1922 menunjukkan bahawa tikus yang diberi diet TANPA Vitamin E menjadi tidak subur dan tidak dapat membiak. Namun, sebaik sahaja mereka telah diberikan minyak gandum (kaya dengan vitamin E) sebagai sebahagian daripada diet mereka, masalah kesuburan tikus tersebut dapat dipulihkan.
  • Hari ini, kajian menunjukkan vitamin E adalah penting dalam melindungi dan meningkatkan kesihatan sel tubuh. Setiap bahagian tubuh manusia terdiri daripada berjuta-juta sel, termasuklah organ-organ pembiakan, telur dan sperma.
Coq Health
  • CoqHelth membantu kesuburan lelaki dalam mempertingkatkan sperma
  • Terdapat beberapa kajian yang menunjukan lelaki yang mengamalkanya selama 6 bulan didapati kualiti air mani didapati kualiti sperma akan bertambah.
  • CoqHealth mempunyai fungsi antioksidan, yang bertindak membekalkan tenaga kepada sperma.Keadaan ini meningkatkan pergerakan sperma, sperma yang aktif akan meningkatkan keberangkalian untuk persenyawaan dengan ovum.
Wahai kaum lelaki, janganlah menuding jari pada kaum wanita sahaja. Inginkan penyelesaianya...                
In Sya Allah saya boleh membantu. Dengan mengamalkan Set Kesuburan Suami Isteri..


Boleh hubungi saya di :
FaceBook : Qaseh Amani
Smas/whatsapp : 017-6124528
Cod : Gemas, Segamat, Tampin, Bahau, Palong dan penghantaran ke seluruh Malaysia
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiaginos, merawat, menyembuh, mencegah pelbagai penyakit *
* Jika merasai maklumat ini manfaat, jangan lupa klik google+1 :-) *


0 comments:

Post a Comment