Saturday 14 June 2014

Vita-Lea PilihanTerbaik Untuk Ibu Hamil Daripada Obimin

Assalamualaikum dan salam sejahtera,hari ini tergerak hati ingin berkongsi sedikit tentang perbezaan Obimin dengan Vitalea Shaklee. Mesti semua ibu hamil sedia maklum selalu di bekalkan dengan vitamin yang namanya Obimin. Sejak saya kanal dengan shaklee, baru saya tahu banyak vitamin di pasaran ini adalah vitamin sintetik. Patutlah bila yang ada ibu hamil mengalami HB rendah, menten je tak naik-naik. Jenuh nak makan kerang, hati, daging hari-hari untuk naikan HB nie..


Nak tahu tidak, perbezaan antara vitamin sintetik dan vitamin semulajadi?Jom baca nie..

Sintetik VS Semulajadi

Vitamin sintetik adalah vitamin yang dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang ada ciri-ciri hampir sama dengan yang terdapat dalam vitamin, walaupun formulanya sama tetapi tetap tidak sama dengan vitamin semulajadi. Contohnya susu ibu dengan susu formula, mana yang lebih berkhasiat sebenarnya?

Vitalea Shaklee adalah sejenis Multivitamin & Multimineral yang mengandungi 28 nutrient yang penting termasuk 12 janis vitamin dan 7 jenis galian. Ia dikatakan killer product of shaklee kerana ia adalah multivitamin berserta iron sangat penting untuk pembentukan sel darah. Dikatakan 2 biji vitalea khasiatnya bersamaan dengan 40 jenis jauk. Bermaksud untuk mendapatkan zat yang sama banyak dalam 2 tablet vitalea ianya salah dengan hidangan 40 jenis jauk.

Obimin nie kuat pewarna, Memang nampak cantik warna obimin nie.. PINK lagi tu.... Tapi cuba pegang sebiji dengan tangan yang basah, mesti tinggal pewarna tu pada jari kan ? Itu maknanya obimin memang tinggi dengan bahan pewarna, itu ke yang nak bekalkan pada baby dalam kandungan?

Ada sesetengah doktor mengeluarkan kenyataan bahawa pengambilan multivitamin sahaja sudah menculupi bagi mereka yang sihat., namun bagi saya pengambilan B complex dan Vita C hari ini sangat penting seiring dengan pengambilan vitalea.

Pada asasnya, semua masalah kesihatan memerlukan vitalea. Ini kerana di dalamnya yang mengandungi 12 vitamin dan 7 galian utama banyak membantu dalam kestabilan sistem tubuh bdan manusia. Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid @ beguk, supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ini banyak membanyu memberi tubuh badan rasa bertenaga dan tidak lesu.

Ibu yang hamil dan menyusukan anak sangat digalakkan mengambilkan pengmabilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan iron oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.

Mengapa ada sesetangah ibu hamil atau menyusukan anak selalu pitam atau pening kepala?? Hakikiatnya ibu2kekurangan zat besi @ iron dalam pengmabilan diet harian meraka. Iron banyak terdapat dalam makanan laut seperti kerang, tiram namun terdapat banyak kekangan sekiranya kita hendah bergantung dengan sumber asli semata-mata.
Apa itu kekangan??Harga kerang mahupun tiram lebih mahal di sesetengah tempat, sumbernya pun terhad..kelebihan mereka yang tinggal berdekatan dengan perairan, bukansemua orang yang makan makanan laut, terdapat juga mereka yang mempunyai alahan teruk dengan makanan laut. 
Kekangan ini membuatkan kita disarankan menambah supplement dalam diet harian agar semuazat yang perlu diambil dapat disempurnakan.

Sumber : MamaQaira Choice
 

Tepuk dada tanya selera, pilihan yang terbaik dari saya adalah vitalea berbanting dengan OBIMIN. Jika ibu2 mempunyai bajek yang lebih, tidak salah kan untuk memberikan yang terbaik untuk anak dalam kandungan. Tapi ikut kemampuan ibu2 ye.. saya tidak memaksa


Berminat?Klik di sini :

Ingin yang terbaik, hubungi saya di :
FaceBook : Qaseh Amani
Sms/Whatsapp : 017-6124528

Cod : Gemas, Segamat, Tampin, Bahau, Palong dan penghantaran ke seluruh Malaysia
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiaginos, merawat, menyembuh, mencegah pelbagai penyakit *
* Jika merasai maklumat ini manfaat, jangan lupa klik google+1 :-) *

0 comments:

Post a Comment