Monday 27 January 2014

KEBAIKAN CoQHealth Plus

Apa itu CoQHealth Plus


Suplemen CoQ10 dikatakan amat penting untuk melindungi kesihatan jantung. Walaupun ia boleh didapati secara semulajadi dalam banyak makanan seperti daging lembu dan sayur-sayuran, jumlahnya dalam makanan sangat kecil.

Bahan utama dalam supplemen ini ialah Co Enzim Q10 . Co Enzim Q10 adalah nutrien larut lemak yang dihasilkan dalam tubuh dan ada dalam semua sel. Ianya paling banyak pada organ yang melaksanakan tugasan berat seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.


Mengapa CoQHealth Plus Shaklee lebih istimewa berbanding jenama lain?
  1. Mengandungi 28mg CoQ10 dalam setiap tablet, iaitu bersamaan 1.7kg ayam atau 850g daging atau 28 cawan brokoli atau sebotol peanut butter
  2. Kombinasi CoQ10 dan Vitamin E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam Vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula vitamin E untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh
  3. Ekstrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endothelium iaitu lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung
  4. CoQ10 berasal daripada 100% sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai. Sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10-nya.
  5. Sistem penyerapan yang dipatenkan. Setiap kapsul adalah bioavailable dengan sistem penyerapan kacang soya menghasilkan penyerapan yang lebih optimum dan efektif.
  6. Tanpa Gluten
Apa pula CoQ10 & mengapa ia penting?
  1. CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi dan ditemui di setiap sel tubuh kita untuk berfungsi dengan baik.
  2. CoQ10 lebih banyak ditemui di dalam organ-organ yang berkerja lebih keras dan memerlukan tenaga selular yang banyak untuk organ seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas berfungsi
  3. CoQ10 penting untuk jutaan sel tubuh; bagi menghasilkan tenaganya sendiri untuk kekal berfungsi.
  4. Untuk menghasilkan tenaga ini,sel-sel tubuh membakar gula dan lemak daripada makanan yang kita makan. Nutrien ini kemudiannya terurai dan ditukarkan kepada tenaga, dan proses tersebut memerlukan kehadiran CoQ10 sebagai pencetus tenaga.
  5. CoQ10 ditunjukkan dapat membantu mengukuhkan otot-otot jantung, menyokong keupayaan mengepam darah dan memperbaiki peredaran darah ke seluruh tubuh.
  6. CoQ10 menyokong pertalian antara saluran darah yang menyumbang kepada paras tekanan darah sihat/ normal.
    CoQ10 bertindak sebagai sel antioksidan kuat dan membantu melindungi arteri bagi menangani masalah pengoksidaan lipoproteins berkepekatan rendah (LDL) dan memudahkan pengaliran darah
  7. Keupayaan tubuh untuk menghasilkan CoQ10 menurun berikutan peningkatan usia.
  8. Tubuh berupaya menghasilkan CoQ10 pada tahap tertinggi di usia 20 tahun dan menurun pada 20 tahun berikutnya. Pada usia 40 tahun, jantung kita hanya berjaya menghasilkan 68.2% daripada penghasilan CoQ10 di dalam tubuh pada usia 20 tahun.
  9. Antara faktor yang boleh menyebabkan penurunan tahap CoQ10 di dalam tubuh kita ialah; diet tak seimbang, pendedahan harian terhadap radikal bebas dan penggunaan sesetengah ubat tertentu bagi merendahkan kolestrol.

Manfaat CoQHealth Plus

Kesihatan Jantung

Rawatan dan pencegahan [enyakit kardiovaskular, termasuk arterosklerosis (arteri tersumbat). Mengurangkan kekerapan 'angina episode' dan menguatkan otot jantung. 

Kanser

Doktor telah menggunaka CoQ10 untuk merawat kanser payudara dan kesihatan sokongan pada pesakit yang menerima kemoterapi.

Penyakit Gusi

CoQ10 juga telah dengan keputusan baik untuk merawat gejala distrofi atau penyakit gusi

Kesihatan Mental

Kajian makmal menunjukkan bahawa pesakit Parkinson boleh mendapat manfaat daripada CoQ10 tambahan.

Rawatan Obesiti

Kajian menunjukkan bahawa suplemen CoQ10 boleh mengurangkan berat badan dan ia telah dicadangkan bahawa CoQ10 boleh memberi manfaat dalam rawatan pesakit dengan sindrom keletihan kronik.

Kesuburan

CoQ10 turut dikaitkan dengan peningkatan jumlah sperma dan membantu kesuburan lelaki.
Wow, ini sudah bagus..mana nak dapat jenis yang All-in-one macam CoqHealth Plus ni???? 

Buat lelaki pertengahan umur yang merokok, sedang berusaha mendapat/menambah zuriat, sering keletihan dan amat pentingkan kesihatan, bertindak sekarang! Jom buat stok sebab selepas bulan 9, harga dah kembali ke harga asal. Kalau melepas, rugi woooo.....Hubungi saya untuk harga super runtuh!!


Harga pasaran
 RM  124.00

Inginkan harga istimewa boleh hubungi saya di :
FaceBook  :  Qaseh Amani
Sms/Wechat :  017-6124528

0 comments:

Post a Comment