Tuesday 18 February 2014

Fungsi Setiap Barang Dalam Set Kurus Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera,hari ini saya ingin berkongsi sedikit tentang masalah kegemukkan.. Setiap individu mesti runsing kalau berat badan yang tidak seimbang. Di bawah ini saya ada menyediakan bagaimana pengiraan BMI yang seimbang.
Ingin tahu pemakanan yang seimbang?? Klik di sini



     Tinggi Badan - 100- (10% BB Maksimal) = Berat Badan Ideal

contoh: 

     Tinggi Badan anda adalah 165 cm, berarti

     Berat Maksimal  anda adalah:        
165 cm - 100 cm = 65 kg

     Berat Ideal anda adalah:                  
165 cm - 100 cm - 6,5 cm = 58,5 kg

     Berat Minimal anda adalah:            
 BB Ideal - 10% BB Maksimal
 58,5 kg - 6,5 kg = 52 kg

Tahu kah anda, gemuk terdapat beberapa jenis, tapi tahu tak jenis gemuk yang di alami sekarang?? Jom Klik Sini

Berat Maksimal adalah batas dimana berat badan (yang utama lemak) tidak menimbulkan penyakit. Berarti bila berat badan lebih dari berat maksimal maka keluhan badan tidak nyaman dan penyakit akan mulai muncul. Keluhan dapat berupa kurang semangat cepat lelah, nyeri-nyeri otot, pusing, susah konsentrasi atau yang lainnya. Penyakit yang akan muncul bervariasi, mulai dari radang sendi (artritis), kencing manis (diabetes), darah tinggi (hipertensi) dan serangan jantung koroner atau stroke. Jadi bila berat anda sudah maksimal, sebaiknya berhati-hati karena sudah dekat dengan kondisi dimana penyakit-penyakit di atas akan muncul.

Berat ideal adalah kondisi dimana tubuh berada dalam keadaan yang seimbang. Tubuh tidak saja terhindar dari kemungkinan munculnya penyakit, tetapi juga dalam kondisi fit untuk melakukan aktivitas. Berat ideal inilah yang harus dapat kita capai dan dipertahankan selama mungkin, bahkan seumur hidup.

Berat Minimal adalah berat terendah dimana tubuh kita cukup fit untuk melakukan aktivitas sehari-hari. Tentu saja bila berat badan lebih rendah dari berat badan minimal maka kita akan mudah merasa lelah dan juga mudah terserang penyakit infeksi akut, seperti flu, tifus dan lain-lain. 

Mari kita lihat bagaimana Set Shaklee boleh membantu..

Semua orang nak bentuk badan yang kurus secara sihat. Ini adalah sebab bukan saja senang nak cari baju, malah senang nak beraktiviti, nampak lebih berkeyakinan dan paling penting kuruskan badan secara sihat dapat memelihara kesihatan  
Set Kurus Shaklee ini dihasilkan daripada vitamin semulajadi. Ibu-ibu menyusu juga boleh mengambil set kurus Shaklee ini. Produk Shaklee tidak memberi kesan buruk kepada bayi. Berdasarkan pengalaman saya, set kurus Shaklee bukan saja menolong saya menurunkan berat badan malah susu bertambah banyak dan telah menolong saya menyusukan anak saya sehingga 2 tahun lebih.  
Senang saja hanya perlu mengikuti 3langkah ini sahaja...
Herb-Lax
Apa fungsi Herb-Lax dalam proses nak kuruskan badan ni?
  1. Ia membersihkan najis yang tersekat. Macam basuh pinggan. Kalau takde span, belum tentu kesan minyak tertanggal dari pinggan. So, kena lah guna span kan?
  2. Ia merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut. Dah guna span, kenalah ada sabun pula kan? Kalau tak, nanti pinggan tu masih berbekas dengan kesan minyak tu (air jadi ketul-ketul).
  3. Mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus. Dah cantik, dah kena bersihkan dengan span dan sabun, kita boleh guna balik pinggan tu seperti sedia kala. Sama lah macam usus. Dah bersihkan, dah takde sisa-sisa pembuangan yang terlekat, dia akan mampu memproses seperti sedia-kala.
  4. Membantu masalah sembelit. Ini yang kebanyakkan orang hadapi kan? Mampu mencetus ke arah buasir.
  5. Mengempiskan perut. Selalu perut buncit sebab terkandung bahan makanan yang kita makan. Dah buang, kempis lah balik. Ehe.
  6. Membantu mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Tengok ni, dia bertindak mengikut kesusaian badan kita. Pejalkan atau kurangkan mana yang patut di bahagian perut.

Nota penting :
  • Kalau sistem penghadaman anda agak lemah, anda akan alami cirit-birit pada peringkat awal pengambilan Herb-lax ni.
  • Kalau sistem penghadaman anda bertindak secara normal, kesannya dapat dilihat seawal 8 hingga 12 jam selepas mengambilnya.
  • Ibu yang menyusu anak tidak digalakkan ambil


Alfalfa Complex
Apa fungsi si Alfalfa pula?
  1. Mencuci hati, darah dan usus. Ia boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, dan mencantikkan kulit.
  2. Melawan alahan. Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.
  3. Baik untuk patologi di dalam usus dan perut. Memperbaiki saluran penghadaman seperti kembung perut, ulser gastrik, hepatitisw, sembelit dan hyperacidity.
  4. Melawan tumor. InshaAllah dengan pengambilan berterusan sehingga 30-50 tablet, ia mampu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.
  5. Menyingkirkan lemak dan kolestrol. Mampu menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.
  6. Melegakan keletihan. Bertindak sebagai rawatan kepada pelbagai penyakit.
  7. Mencegah/merawat atritis. Sila cari Encik Google untuk tahu apa itu atritis. =)

Proses membakar lemak
Lecithin
Apa kebaikan Lecithin ni dalam pengurusan badan?
  1. Menyerap vitamin yang larut-lemak. Membantu tubuh menyerap vitamin A, D, E dan K yang larut-lemak.
  2. Melindungi hati. Menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak.
  3. Pemecahan lemak dan kolestrol. Bertindak sebagai pembersih salurdarah, juga membantu mengelmusi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh.
  4. Pelangsingan. Menghalang obesiti.
  5. Mencantikkan otot dan kulit. Membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.
  6. Memperbaiki alergi. 
  7. Menghalang kejadian batu karang. 90% dari batu karang terjadi daripada kolestrol. Ia mengemulsi kolestrol berlebihan.
  8. Menghalang tekanan darah tinggi. Memperbaiki tekanan darah dengan menghalang arteriosklerosis.
  9. Meringankan sembelit. Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan. Ia melembabpkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.



Apa kebaikan Omega-3 ni dalam pengurusan
 
1) Omega-3 membantu mengawal lapar dengan mengawal kadar gula dalam darah.

2) Kajian dari Australia menunjukkan mereka yang mengambil asid lemak omega-3 bersama exercise program boleh membakar lebih lemak berbanding mereka yang menjalani exercise program tanpa mengambil asid lemak omega-3. 

3) Kajian di Jepun dan Republic Czech menunjukkan bahawa omega-3 mencegah pembentukan lemak-lemak hodoh atau yang membuatkan badan nampak menggelebeh. Kajian ini bersetuju bahawa omega-3 sememangnyya mampu membakar lemak.
Kalau anda berminat nak turunkan berat badan dan bakar lemak degil anda, hubungilah saya untuk dapatkan Omega Guard ni pada harga yang berpatutan. Serius tak rugi anda mencuba kerana 1 kesan yang anda inginkan, 10 kebaikan lagi yang bakal anda dapat!

Membina otot
Esp @ Cinch shakes

Protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.

Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan anak, jangan ambil Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP/ MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)

 Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%... Cth makanan yg kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu(susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam, tauhu.

 Di sini saya ada menyediakan beberapa set shaklee, kalau berminat bolehlah hubungi saya .













Jom berubah menjadi individu yang sihat dan cergas.

Ingin dapatkanya boleh hubungi saya di :

FaceBook : Qaseh Amani
sms/wechat/whatapp : 017-6124528
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
*Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa clik "google +1"

0 comments:

Post a Comment