Saturday 22 February 2014

MASALAH KULIT KUSAM DAN JERAWAT SHAKLEE BOLEH MEMBANTU

Assalamualaikum dan salam sejahtera, setiap wanita atau lelaki ada masalah kulit wajah. Sama ada kulit kusam tidak bermaya, masalah jerawat, kulit berminyak dan lain-lain lagi lah.Dalam literatur kedokteran, kulit wajah merupakan jaringan kulit yang paling sensitif di antara jaringan kulit lainnya pada tubuh manusia. Kulit yang menjadi organ tubuh paling mudah dilihat ini terdiri atas 3 lapisan : epidermis, dermis dan hypodermis.

Epidermis yang merupakan lapisan terluar ternyata memiliki 5-6 lapisan, dimana problem kulit berada pada stratum brasale paling bawah dan lapisan epidermis. Agar pada lapisan ini noda tidak terlalu kentara, misalnya bekas jerawat, tunggulah jerawat hingga matang. Sedang pada kulit berminyak jika hal ini tetap dilakukan maka erosi kulit bertambah lebar disamping karena lubang pori-porinya juga sudah besar.


Meski jenis kulit dibedakan antaranya berminyak, kering dan normal, namun faktor hormon, lingkungan, dan individu, juga ikut mempengaruhi. Dr. Magdalena Tan, seorang konsultan kosmetik menjelaskan, bahwa untuk mendapatkan kulit cantik tidak bisa berdasarkan satu faktor saja akan tetapi juga yang berasal dari dalam dan luar tubuh turut ambil peranan.

Dilema yang dialami wanita dengan jenis kulit berminyak umumnya adalah timbulnya jerawat akibat banyaknya kelenjar minyak yang diproduksi oleh hormon endrogen. Disisi lain, kelenjar minyak justru malah membuat wajah awet muda. Meski demikian produksi hormon tersebut dapat diatur seiring dengan jenis makanan yang kita konsumsi serta perubahan usia.

Jenis makanan yang berlemak dan berminyak turut berperan dalam meningkatnya kadar minyak, namun pada usia dewasa muda (sekitar 25 tahunan) hormon endrogen akan berkurang dalam bekerja, ungkap Dr. Magdalena.

Faktor lingkungan yang turut mempengaruhi kondisi kulit berupa sinar matahari, polusi udara dan modernisasi (AC). Dampak dari sinar matahari bisa membuat flek atau bintik-bintik hitam (dermarosis seboroick) pada wajah.



Mari kita lihat Set Shaklee untuk penjagaan Kulit :


set A ( ESP , Vita-C )
set B ( Vita-C , B-Complex , Vita-E )

Sebab tu ramai yang nak beli set skin care ni sebab tahan sehingga 4 bulan..cuma Vita-C je 3 bulan..yang lain mmg 4 bulan. sehari makan sebiji dah cukup ! jangan terlebih2..ikut cara pengambilan yang yaya dah sarankan. hehee nak tips2 kenalah email..yaya akan kasi harga terbaik dan macam2 yang korang boleh buat dengan Vita-E dan Vita-C serta ESP ! best sangat !

Kepada yang nak tau kepentingan setiap vitamin dalam set ini boleh baca di bawah ini. supaya anda tahu setiap kepentingan vitamin yang anda makan..ni main telan jeee..tak tahu sifat2 vitamin camane..so sebab tulah yaya akan aturkan jadual pemakanan vitamin anda supaya lebih berkesan dan teratur.

Kulit anda akan makin cerah dan berseri tauu..try la this set. dalam masa 2 bulan pun boleh rasa kesan lagi2 amik ESP ! kulit gebus2..hehehe lembap dan make up pun sonanggg ! i likeee!

Mari kita lihat setiap khasiat satu vitamin ini.

B-Complex – Mengandungi 8 kumpulan vitamin B yang melengkapi antara satu sama lain. Ianya membantu untuk mengekalkan tona kulit yang sihat. Umum mengetahui yang B-complex sangat berguna untuk mengawal stress dan membuatkan kita jadi gembira serta tenang. Jangan lupa yang stress adalah punca kepada masalah serius kulit berjerawat.


SR Vita-C – antikoksidan yang berfungsi untuk melindungi antioksidan lain. Ianya juga bertindak melambatkan proses kerosakan oleh radikal bebas yang menjadi punca kemusnahan kolagen serta masalah kulit kering, kedut serta garis penuaan.Vitamin C juga bertindak melindung dan membaiki kulit. Selain itu, Vitamin C adalah bahan utama dalam sintesis kolagen.


Vita-E – Merupakan antioksidan yang powerful dan tidak dapat dihasilkan oleh badan. Bertindak meneutralkan radikal bebas serta mencegah proses penuaan daripada berlaku. Kajian menunjukkan pengambilan vitamin E untuk jangka panjang akan dapat mengurangkan sunburn akibat dedahan kepada sinaran UVB. Oppss, jangan salah sangka yang anda akan selamat daripada dibakar matahari dengan mengambil vitamin E atau lotion mengandungi Vitamin E. Cuma ianya akan membantu untuk mendapatkan kulit yang sihat jika mengambil vitamin antioksidan secukupnya.[Sumber: webmd]
Selain 3 vitamin di atas, pengambilan set ini bersama-sama dengan GLA complex dan Energizing Soy Protein (ESP) sangat disarankan.


ESP – diperbuat daripada non-GMO (genetically modified organism) soya yang lengkap dengan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan. Sel kita diperbuat daripada protein dan ESP membantu untuk menghasilkan sel yang sihat, menggantikan sel kulit yang sudah mati serta membaiki struktur kulit semula.

Nota : ESP membantu penyerapan vitamin lain dengan LEBIH CEPAT berbanding tanpa pengambilannya


set C ( Vita-E , B-Complex , Vita-C , GLA Complex  )


Diantara punca Jerawat berulang .


Rawatan memberi kesan sampingan menyebabkan anda berhenti.

Kekadang terdapat juga kes di mana pelanggan saya tidak mengikut tatacara yang diberikan kerana mereka mengalami kesan sampingan hasil dari rawatan yang diberikan. Contoh kesan sampingan adalah- kulit terlalu kering dan menggelupas akibat dari krim dan kulit naik ruam dan demam akibat dari antibiotik. Kesan sampingan yang doktor sebutkan diatas adalah yang paling kerap dialami. Beritahu doktor anda dan beliau akan menyesuaikan dos dengan sewajarnya. 

Jika anda tidak memberitahu doktor anda, beliau tidak akan tahu kerana setiap pelanggan berlainan reaksinya. Kebanyakan dari pelanggan selalunya akan mengatakan rawatan tidak berkesan dan bertukar kepada produk atau tempat lain. Munkin juga anda pernah berbuat demikian? Hentikan ‘treatment shopping’ anda dan berbincanglah dengan doktor anda. Jika anda menggunakan supplement semulajadi Shaklee, healing crisis adalah perkara normal yang berkemungkinan anda alami. Mengetahui cara tepat penggunaan produk boleh meminimumkan kesan healing crisis.

set D
Terlalu Cepat Berhenti Rawatan

Jika doktor memberi arahan untuk mengambil antibiotic selama 3 bulan, anda MESTI mengambilnya selama 3 bulan. Jika doktor menyatakan anda harus sambung menggunakan krim untuk mengawal jerawat walaupun jerawat sudah tiada dan dapat dikawal, anda MESTI sambung menggunakan krim. 

Janganlah berburuk sangka terhadap doktor dengan memikirkan yang doktor hanya mahu mendapat untung yang lebih. Sebab itulah doktor masih menyuruh saya memakai krim walaupun jerawat saya telah dapat dikawal. Anda pernah terfikir begitu bukan?


Hakikat sebenarnya, jerawat perlu dikawal sentiasa. Tidak boleh lalai walau sedikit. Kita hanya boleh mengurangkan kekerapan rawatan. Bukan berhenti terus. That is hoping for a miracle. If you are searching for that kind of cure, sorry to tell you, you will keep on searching.

Ketidakseimbangan hormon


Ini selalunya berlaku pada kaum wanita. Anda akan dapati jerawat anda mempunyai cycle nya sendiri. Terdapat juga satu keadaan penyakit Polycyctic Ovarian Cysts Syndrome- yang boleh menyebabkan jerawat. Jika anda mengalami penyakit ini, anda juga akan mengalami haid yang tidak teratur, berat badan berlebihan dan bulu roma tumbuh dengan banyak. Tapi usah risau kerana Set Kecantikan Shaklee Atasi Jerawat Yang Berpunca Dari Masalah Hormon.


Diantara testimoni yang berpuas hati .


Kredit freevitamin
"Bila jerawat mula tumbuh dekat muka, saya takde rasa mengelabah sangat. Pada saya itu normal la kan. Sebulan sekali..dapat pulak time period.. Memang menyinggah la sebiji dua. Tapi kalau parut jerawat bulan lepas tak hilang lagi, bulan ni tumbuh pula yang baru..siapa tak runsingkan?
Bila jerawat mula tumbuh dekat muka, saya takde rasa mengelabah sangat. Pada saya itu normal la kan. Sebulan sekali..dapat pulak time period.. Memang menyinggah la sebiji dua. Tapi kalau parut jerawat bulan lepas tak hilang lagi, bulan ni tumbuh pula yang baru..siapa tak runsingkan?"



Anda juga meminati ini, klik di sini :


Macam mana ingin dapatkanya ??
Boleh hubungi saya di .
FaceBook : Qaseh Amani
Sms/ Wechat : 017- 6124528


0 comments:

Post a Comment