Saturday 8 February 2014

Kandungan Vivix Shaklee

Vivix satu-satunya  produk yg shaklee keluarkan berbentuk cecair. Rasanya memag sedap dan perlu di simpan dalam suhu yg sejuk. Vivix adalah Campuran Minuman Botani yang merupakan satu kejayaan dalam revolusi dalam nutrisi yang melibatkan polyphenol..

 Mukjizat Al Quran tentang buah anggur

  'Dia menumbuhkan bagi kamu dengan air hujan itu tanam-tanaman; zaitun, kurma,anggur dan segala macam buah-buahan. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar ada tanda (kekuasaan Allah) bagi kaum yang memikirkan.'' ( QS: An Nahl: ayat 11) 

Polyphenol ini adalah sejenis mikronutrien yang banyak dalam diet kita. Polyphenol ini terbukti berperanan penting dalam pencegahan penyakit-penyakit degeneratif ( penyakitbyang melibatkan tisu dan kemerosotan organ ) seperti kanser dan penyakit kardiovaskular daripada muncul. Kebaikan dan kesan makanan jenis polifenol adalah bergantung kepada kita jumlah yang digunakan dan pada biovailabiliti ( BA ) polifenol tersebut iaitu bagaimana pilifenol ini mampu diserap sama ada bergantung pada dosege tertentu, cara pengambilan ( sama ada oral atau external ). Ia juga berbeza dari satu undividu ke individu lain.


Apa yg terkandung dlm Vivix ni sehinggakan ia dikatakan sangat best?

Vivix ia mengandungi resveratrol. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan.

Mengandungi 4 tumbuhan semulajadi

Anggur Muscadine --
 Satu2nya anggur yg mempunyai lebih satu kromosom yg  menafaat utk kesihatan..Ia mempunyai cici2 menghentikan kimia penyebab kanser,anti virus dn anti bakteria.
Anggur muscadine dan bijinya adalah satu daripadasumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri antiradang. . Jika dibandingkan anggur lain, ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terdapat dalam arak merah yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap guladalam darah selain melambatkan proses penuaan.




2. Elderberry atau Sambucus Nigra
Elderberry juga dikenal sebagai Sambucus Nigra. Buahnya bulat kecil berwarna ungu gelap bergerombol seperti anggur. Buah ini banyak tumbuh di Eropa, Amerika Utara, Asia, dan Inggris. Elderberry merupakan jamu popular dan telah lama digunakan dalam pengobatan tradisional.


  •    Jus Elderberry telah terbukti sangat efektif dalam pengobatan dan penyembuhan flu dan juga digunakan untuk mengobati penderita flu selama epidemi di Panama pada tahun 1995.

  • Kandungan vitamin C yang tinggi membuat jus elderberry sangat bermanfaat dalam pengubatan penyakit yang disebabkan karena infeksi virus dan bakteri.
  • Manfaat lain yang sangat penting dari jus elderberry adalah kemampuannya untuk mencegah dan mengobati kancer, fakta dikaitkan dengan antioksidan yang dikandungnya.
  • Jus Elderberry meningkatkan sistem kekebalan tubuh serta sangat membantu dalam mengobati penyakit AIDS dan kancer.
  • Jus Elderberry dikenal untuk menurunkan kadar kolesterol dan mengurangi kolesterol jahat. Hal ini dapat sangat bermanfaat dalam mencegah penyakitjantung.
  • Efek berbahaya dari pencemaran, stres, dan makan yang tidak sihat dapat dicegah dan dikurangi dengan mengambil jus elderberry setiap hari.
  • Jus elderberry mencegahan dan mebantu penyembuhan diabetes, perlindungan terhadap infeksi virus, dan sesak nafas
  •  Juga dapat meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal,


Purpple Carot

  • Ia adalah sumber terbaik vitamin A dn mengandungi phytokimial termasuk carotenoids ,phenolics,polyacetylenes,isocoumarins dn sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins,antioksidan yg mustajab. Anthocyanins adalah btanggungjawab pd warna merah menyala, biru dn ungu pd buah dn sayur.
  •  Asid klorogenik adalah antioksidan paling byk dlm semua karot dn ia bertanggungjawab mengurangdiabetes.
  •   Kebelakangan ini kajian menunjukkan anthocyanins, bertindak
  • sebagai anti radang,anti mikrobial dn anti carcinogen.Ia mengurangkan
  •  risiko penyakit jantung.



4.Polygonum Cuspidatum
Polygonum cuspidatum  ( knotweed jepun) adalah tumbuhan perenial yg besar berasal dari asia, yg juga byk ditemui d amerika utara dan eropah. Knotweed jepun adalah sumber komersial Resveratrol
Polygonum Cuspidatum banyak menafaat kesihatan dn dgunakan utk merumuskan supplemen anti penuaan . Kesimpulan dari ujian demi ujian menunjukkan resveratrol membantu melambatkan prosespenuaan,merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet, dn megurangkan berat badan
 .


Apakah fungsi dan kelebihan Vivix.

1. Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal

2. Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

3. Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.



Dan akhir sekali..ni saya nak share satu rahsia..
Saintis mendapati Orang Perancis makan makanan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui: Rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terdapat dalam wain merah...

Tapi takkanlah kita as muslim nak gi minum wine merah plak kan..hehe.. ALTERNATIF terbaik adalah dptkan vixix..Satu hidangan Vivix™ mengandungi sama banyak resveratrol yang terdapat dalam 100 gelas wain merah..Vivix mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia

Vivix ni utk bantu pulihkan DNA yg rosak, mengawal genetik, menghasilkan tenaga yg diperlukan ole) sel, melambatkan pembentukan prtein AGE-advanced glycation end products. protein AGE yg berlebihan ni bole ganggu keutuhan sel. bantu jaga n pelihara kesihatan jantung, kesihatan otak, sistem imun, sendi, perlindungan antioksidan, utk kesihatan overall.

Vivix merupakan tonik anti-penuaan pelbagai manfaat yang sesuai untuk mereka yang menghidapi diabetes, arthritis, gout, penyakit kardiovaskular, kanser, tekanan darah tinggi, kencing manis, terlebih berat badan n masalah kegemukan, nyanyuk, osteophorosis, penyakit2 mata spt katarak n glaukoma dan macam-macam lagi. Mengandungi resveratrol yang dipercayai mampu memperbaiki DNA seterusnya mencegah penuaan berlaku dengan pantas.


FaceBook : Qaseh Amani
Sms/whatsapp: 017-6124528
Cod : Gemas, Segamat, Tampin, Bahau, Palong dan penghantaran ke seluruh Malaysia
* Ptoduk ini bukan bertujuan untuk mendiaginos, merawat, mencegah, menyembuh pelbagai penyakit*
* Jika merasai maklumat ini manfaat, jangan lupa klik google+1 :-) *

0 comments:

Post a Comment